Navzdory tomu, nakolik úřednicky zní název dokumentu, o kterém bude v této epizodě řeč (tedy RVP), oba hosté ukazují, jak o něm lze živě a tvořivě přemýšlet. Blanka Činátlová a František Brož naznačí své zkušenosti se vznikem a implementací rámcových vzdělávacích programů do škol, vysvětlí, v čem je obdivuhodným počinem i kde jsou i po sedmnácti letech limity hledání souladu praxe s ním. Dotkneme se otázky klíčových kompetencí i koncepce vznikajícího RVP pro všeobecná lycea, zkusíme zodpovědět, v čem je problém s Katalogem požadavků k maturitě a se středoškolskými učebnicemi – a proč potřebujeme učebnici (či metodickou podporu) především pro vyučující.
Co by se vlastně stalo, kdyby rámcové vzdělávací programy zmizely?
Citované a zmiňované publikace:
- Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/09/001_RVP_GYM_uplne_zneni.pdf
- Nový návrh Rámcového vzdělávacího programu pro všeobecná lycea: https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2020/08/78-42-M03_Pedagogicke_lyceum_2020_zari_rev.pdf
- Rámcový vzdělávací program pro lycea (např. pedagogické): https://www.edu.cz/wpcontent/uploads/2020/08/78-42-M03_Pedagogicke_lyceum_2020_zari.pdf
- Rámcový vzdělávací program pro odborné školy (např. knihkupecké a nakladatelské činnosti): https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2020/08/66-43-M01_Knihkupecke_a_nakladatelske_cinnosti_2020_zari.pdf
- O. Vojtíšek: Teze k revizi středoškolských kurikulárních dokumentů pro český jazyk a literaturu (Český jazyk a literatura 75, 2024, č. 1)
Napište první komentář