09. O alternativním kurikulu na Gymnáziu Na Zatlance

DidLit
DidLit
09. O alternativním kurikulu na Gymnáziu Na Zatlance
Loading
/

Podcast Didlit spolu s posluchačstvem zavítá přímo na Gymnázium Na Zatlance v Praze, kde v tomto netradičním nahrávacím prostoru usedli za mikrofon tamní vyučující Markéta Pelcová a Tomáš Nedvěd. Kačka s nimi probere výuku češtiny v alternativním programu ALT, který literaturu propojuje v blokovém předmětu Společnost a kultura (SaK) s dalšími předměty jako historie a společenské vědy. 

Bude řeč o specifickém rytmu školního roku protkaném tematickými celky a zkouškovými týdny, o významu badatelské výuky, produktivních činností i využití učitelských tandemů v jejich pojetí literární výuky. 

Vyučující popíší také výhody oddělení jazykového vzdělávání do samostatného předmětu (téma jsme probrali v druhé epizodě DidLitu), principy hodnocení a sebehodnocení zohledňujícího i žákovskou aktivitu. Na konkrétních příkladech rovněž ukáží, co se jim díky uspořádání kurikula i zavedeným metodám v ALTu daří s žáky podnikat, promýšlet a diskutovat, ať už tím je poetistická hravost, nebo propaganda a ideologická manipulace. Inspirací taky mohou být hosty jmenované příklady dvojic (literárních i audiovizuálních) děl, s jejichž usouvztažňováním ve výuce pracují.

Zdroje:

jelen Autor článku:

Napište první komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *