
Podcast Didlit spolu s posluchačstvem zavítá přímo na Gymnázium Na Zatlance v Praze, kde v tomto netradičním nahrávacím prostoru usedli za mikrofon tamní vyučující Markéta Pelcová a Tomáš Nedvěd. Kačka s nimi probere výuku češtiny v alternativním programu ALT, který literaturu propojuje v blokovém předmětu Společnost a kultura (SaK) s dalšími předměty jako historie a společenské vědy.
Bude řeč o specifickém rytmu školního roku protkaném tematickými celky a zkouškovými týdny, o významu badatelské výuky, produktivních činností i využití učitelských tandemů v jejich pojetí literární výuky.
Vyučující popíší také výhody oddělení jazykového vzdělávání do samostatného předmětu (téma jsme probrali v druhé epizodě DidLitu), principy hodnocení a sebehodnocení zohledňujícího i žákovskou aktivitu. Na konkrétních příkladech rovněž ukáží, co se jim díky uspořádání kurikula i zavedeným metodám v ALTu daří s žáky podnikat, promýšlet a diskutovat, ať už tím je poetistická hravost, nebo propaganda a ideologická manipulace. Inspirací taky mohou být hosty jmenované příklady dvojic (literárních i audiovizuálních) děl, s jejichž usouvztažňováním ve výuce pracují.
Zdroje:
- Jeden svět na školách (od Člověka v tísni): 5 klíčových otázek (https://www.jsns.cz/nove/projekty/medialni-vzdelavani/vyzkumy/clk_5_otazek_srpen_2018_02.pdf, https://www.jsns.cz/nove/projekty/medialni-vzdelavani/vyzkumy/nastenka_verze_pro_web_na_sirku.pdf)
Napište první komentář